Weekoverzicht #6 – werktrip naar Duitsland, oververmoeidheid en werkdruk

Een week waarin ik even iets rustiger aan moest gaan doen. Vorige week had ik werkdagen van 16 uur en dat eiste deze week zijn tol. Daarnaast is de constante wisseling van temperatuur ook niet echt goed voor mijn energie niveau. Ik had deze week weer een werktrip, maar nu iets dichterbij, namelijk Duitsland.

Maandag

Een hele drukke en lange werkdag. Mijn stagiaire is vandaag begonnen. Maar omdat ik de afgelopen weken in het buitenland zat, moest ik alles nog “even snel” regelen voordat ze om 9 uur aan zou komen. Dus 7 uur begon mijn werkdag. 9 uur kwam mijn stagiaire. Ik had door het gebrekkige internet en de lange werkdagen de afgelopen twee weken, nu een mailbox die uit zijn voegen barstte. Ik had nog twee overleggen waaronder om 15 uur een overleg met de afstudeerbegeleider van mijn stagiaire die natuurlijk weer uit liep. Vanuit mijn werk op de fiets gesprongen. Naar huis geraced en snel door naar Soura. We hadden allebei geen actieve bui dus lekker gelongeerd (edit: een soort fitness/yoga voor je paard) en wat aangerommeld.

picsart_1419595252462

En toen ook nog naar mijn vrijwilligersproject. Helaas had hij erg veel last van de sombere, donkere tijden, dus hij was de laatste weken een heel stuk eenzamer geworden. Het is sneu om te zien hoe sommige mensen niet de vaardigheden hebben gekregen om er gewoon op uit te trekken en nieuwe mensen te ontmoeten. Alles moet bij hem aan zoveel voorwaarden voldoen en anders doet hij het niet. Maar het leven is niet perfect. En dat moment waarin het leven aan alle voorwaarden voldoet komt waarschijnlijk nooit.

Don’t wait for the perfect moment. Take the moment and make it perfect!

Dinsdag

Hopakee, we gaan weer naar het buitenland. De hele dag lekker in de trein zitten werken en uit het raam zitten staren naar het landschap wat aan me voorbij trok. Ik was onderweg naar Wasserburg voor een bijeenkomst met verschillende distributeurs van mij. Ik reis toch altijd liever ergens heen met de trein als met het vliegtuig. Geen rijen, goed internet, meer ruimte, fijn uitzicht. Het is jammer dat Afrika zo slecht te bereiken is met de trein 😉
In de avond nog lekker uit eten met de hele groep. Wasserburg is trouwens best een heel leuk stadje dus mocht je nog eens een stedentrip willen doen en niet weten waar je eens heen zal gaan, dan kan ik je Wasserburg aanraden.

Het oude centrum van Wasserburg

Woensdag

Pff wat was ik moe vandaag. De hele dag bedrijfsbezoeken met de hele groep, maar het was koud en ik was gaar. Het werd een lange, zware dag waarin ik maar niet op gang kon komen. Even twee uurtjes geslapen voor het eten, maar dat hielp eigenlijk ook niks. Daarna nog uit eten met de hele groep.

Onzedelijk betast door een koe ;)
Onzedelijk betast door een koe 😉

Donderdag

Op tijd eruit om met mijn huurautootje weer terug te scheuren naar München om op de trein te springen. Ik heb inmiddels al last van mijn keel, dus ben bang dat ik een zware verkoudheid/lichte griep ga krijgen. Keeping my fingers crossed dat het niet zo is. Helaas is er in Duitsland iemand voor een andere trein gesprongen waardoor mijn trein omgeleid werd via Venlo. Uiteindelijk kwam ik 1,5 uur later dan gepland thuis aan. Gelukkig had ik in de ochtend in München al een vega-sushi-box gekocht voor de lange treinreis zodat ik in ieder geval niet zou verhongeren onderweg. En bij thuiskomst vond ik een nog veel leukere verrassing. Maarten had door het hele huis briefjes geplakt om me te verwelkomen en mijn favoriete bloem geplant om de keuken mee op te vrolijken. Hij lijkt wel helderziend, want ik hoopte onderweg naar huis dat ik nog iets te eten in de koelkast ging vinden. Maarten had al een lekkere kant en klare maaltijdsalade achter gelaten. Yeah, niet koken, niet afwassen, gewoon meteen eten.

20170209_140010
Sushi box voor onderweg
Verzameling lieve briefjes van Maarten

Vrijdag

Oh jee, nog zieker aan het worden. Ik had eigenlijk twee afspraken in Friesland, maar eentje werd geannuleerd dus voor een enkele bespreking over Kenia naar Friesland gereden. Daar tijdens de lunch een hele lekkere Weed-burger gegeten van zeewier. Op de terugweg bij mijn ouders langs om daar hutspot te eten. Een erg fotoloze dag. Met mijn half zieke hoofd nergens aan gedacht.

Zaterdag

Alweer sneeuw 🙁 . De grond is bevroren dus ik kan al weer niet lekker het bos in met mijn lieve pony. Gelukkig heb ik daar ook weinig zin in. Inmiddels heb ik een snothoofd en hoofdpijn. Ik zit nog steeds met spanning te wachten op mijn malaria aanvallen (yep, hypochonder 😉 ). Vandaag maar niet naar Soura en gewoon lekker op de bank de VT Wonen lezen en sneeuwvlokken tellen. Al mijn leuke plannen voor de avond af moeten zeggen. Gelukkig had ik wel genoeg tijd om Uddel te knuffelen. Dit is de enige tijd van het jaar waarin ze met haar spierwitte vacht niet op valt.

img-20120921-wa0000_1

Zondag

Een dag zoals zaterdag. Weer de hele dag in bed om te proberen het gevecht met de bacillen te winnen. De fruitschaal is bijna leeg. Wat voelt ziek zijn toch altijd als een verspilling van mijn tijd. Ik had zoveel leuke plannen voor het weekend. In plaats daarvan hang ik op de bank een beetje ellendig te zijn.

2 thoughts on “Weekoverzicht #6 – werktrip naar Duitsland, oververmoeidheid en werkdruk

1. Is Soura je eigen paard? Lijkt me heel lastig te combineren met “ons soort baan”. Zit we weer te denken aan een leasepaard, wie weet. En dat stukje over de paardrijspullen meenemen op reis, heel herkenbaar haha